Hrvatsko aktuarsko društvo

Martićeva 71, Zagreb

Predavanje HMD-a - 1.12.2021.

Predavanje HMD-a pod naslovom "Online eksperimenti – iskustva velikih kompanija" održat će dr. sc. Tvrtko Tadić u srijedu 1. prosinca 2021. s početkom u 18 sati. Predavanje će biti uživo na PMF-u, Matematički odsjek, Zagreb, Bijenička 30, dvorana A001, a prenosit će se i putem Zoom aplikacije. Za ulaz u zgradu PMF-a je potrebno predočiti Covid potvrdu.

Obrazac prijave se nalazi na sljedećoj poveznici:  FILL OUT FORM, a prijave se zaprimaju do ponedjeljka, 29. studenog 2021.

 

Predavanje će se snimati te će snimka naknadno biti dostupna putem web-stranice HMD-a. Ispunjavanjem prijavnice dat ćete svoju suglasnost na snimanje predavanja. 

 

O predavanju:

Online eksperimenti – iskustva velikih kompanija

Tvrtko Tadić, Microsoft Corporation, Redmond, SAD

 

A/B testovi su standardna tehnika koja se već duže vrijeme koristi u farmaceutskoj industriji za utvrđivanje efikasnosti lijekova. Razvojem online tehnologija brojne kompanije počele su koristiti slične tehnike kako bi ispitale efikasnost svojih proizvoda i rješenja. Velike tehnološke kompanije izvode do sada neviđene količine eksperimenata, koji se broje u desecima tisuća godišnje, kako bi korisnici dobili što bolje proizvode i kompanije ostvarile svoje poslovne ciljeve.

U ovom predavanju iznijet će se iskustva i konkretni primjeri online eksperimentiranja u Microsoft-u, Amazon-u, Google-u i LinkedIn-u. Ova iskustva govore da je online eksperimentiranje nužnost za svaki ozbiljniji proizvod počevši od popularnih web-stranica, email i online oglasa do složenih aplikacija. U mnogim slučajevima intuicija o potrebama korisnika pokazala se posve pogrešnom. Neki od konkretnih primjera pokazat će kako:

- Dvije godine rada i 25 milijuna dolara uloženih u integraciju jednog proizvoda s društvenim mrežama nije dalo nikakve rezultate.

- Jednostavna promjena u načinu prikazivanja oglasa, u čiju vrijednost nitko nije vjerovao, dovela do povećanja prihoda od 100 milijuna dolara.

- U većini kompanija su sretni ako u 30% slučajeva njihova rješenja prođu A/B test na korisnicima.

Predavač će se dodatno osvrnuti na izazove izgradnje proizvoda i mogućnosti eksperimentiranja, definiranja metrika koje mjere uspješnost eksperimenta, poznatih slučajeva pristranosti kao i etičkih pitanja koje ovaj pristup otvara.

Predavanje se temelji na nedavno objavljenoj knjizi autora koji su razvili tehniku i tehnologiju online eksperimentiranja u ovim kompanijama, članaka na konferencijama koje su organizirali i predavačevog osobnog iskustva.